Ipah CRJ

Disclaimer

I'm Zarifah ! Comel cute miut paling penting bulat mcm bulan haha omey angat :*

Entries About Link Secret

Older post

 






Twitter

Mrs. Macho


Sing A-long

 

>

SPM 2013

Daisypath Graduation tickers

Tangisan tak bererti lagi
Assalammualaikum readers.

Okay sedih lagi haha. Pantang post dekat blog sedih memanjang. Okay-okay kali ni sedih. Macam biasa bila cakap pasal kawan je sedih. Siapa tak sedih kan kawan kita yang tu jadi ni hmm. Urghh semuanya tak kena. Sangat tak kena. Tapi kan kan aku dah tak sedih hahaha. Nak tahu sebab apa? Sebab aku dah pandai. Okay memang pandai pun. *perasan* Sebenarnya pandai berfikir perasaan sendiri. Sangat bernas! Hahaha.

Kau tahu apa itu terluka? Kecewa? Give up? Punah? Gundah? Hahaha. Kalau tak tahu meh sini nak bagitau. Sebenarnya bila perasaan macam tu ada dalam diri aku dalam masa yang sama baru aku terfikir. Terfikir bodohya aku layan perasaan tu. So nak buang perasaan tu memang susah kalau tak berusaha. Kau tahu setiap kali before aku pergi sekolah mesti buka tv dengar ceramah. So baru-baru ni aku dengar ceramah pasal *stress sangat perlu dalam kehidupan.* Nak tahu sebab apa perlu stress? Sebab stress tu mengajar kita berusaha, berusaha mencari dan menyelesaikan masalah.

Aku sangat stress pada mulanya bila aku dah buat baik dengan kawan aku sorang ni. Nak cakap dia merajuk dikatanya tidak. Nak katakan dia marah dekat aku jawabnya pun tidak. Hari-hari aku tanya dia dekat sekolah *kau marah dengan aku ke? Kau merajuk dengan aku ke?* Dia cuma jawab *tak tak tak!* Ada satu hari tu aku pujuk dia lagi. Aku pujuk orang biasalah mesti nak bermadah. Mungkin cara tu boleh sejukkan hati orang kot. Bila aku buat macam tu dia cakap dekat aku *Kau ni berlakon je lebih Ipah!* Lepas tu terus jeling pandang tempat lain. Masa tu aku boleh sabar lagi.

Nak dijadikan cerita mak aku ajak pergi kenduri tetiba aku baik hati offer diri nak ikut. Mak aku pun pelik juga sebab tak pernah-pernah aku rajin nak pergi kenduri. Aku ikut sebab tahu lepas mak pergi kenduri mesti nak beli barang dapur. Time mak tengah cari barang dapur aku cari coklat haha. Aku siap pesan dengan akak aku time tu *jangan makan coklat yang aku beli ni.* Akak aku pun sengih-sengih sebab dia ingatkan aku nak beli untuk boyfriend haha gila ke apa. 

Esok tu aku bawa coklat tu pergi rumah dia. Aku bagi salam sampai dua kali baru dia keluar. Dia pun macam pelik je aku datang sebab before aku datang tu aku ada call dia kononnya nak ambil kertas. Time call tu pun dia macam nak taknak cakap hmm. Bila dia nampak aku dia cakap *kau nak apa?* Aku pun jawablah *aku nak kau.* Lepastu dia cakap *kau ni main-main lah Ipah, cepatlah aku nak tengok running man ni!* Aku hulur coklat tu lepas tu aku cakap *aku nak balik, kau jangan marah dengan merajuk lagi tau dekat aku.* Dia cakap bagilah orang lain coklat tu. Ayat paling sedih bila aku nak balik tu dia cakap *KAU NI IPAH BUANG MASA JELAH.* Lepas dia cakap tu aku buat bodoh gelak je padahal hati aku ni hmm.

Dekat sekolah esok tu aku tanya dia lagi dah makan ke belum coklat tu. Dia cakap dah makan dengan jiran dia. Hmm haritu dia layan aku dah mula okay sikit maybe sebab aku bagi coklat kot. Tapi minggu seterusnya sampai sekarang dia layan aku ni macam tak wujud. In the end aku mengadu dekat Nabilah sampai menangis. Dalam masa seminggu tu tiga hari aku luahkan dekat Nabilah dan tiga hari tulah aku asyik menangis bila cerita. 

Kau tahu sebab apa aku menangis bila cerita dekat Nabilah? Sebab aku ingat balik dari mula sampai sekarang aku kenal kau. 

*Aku ingat lagi habis form4 tahun lepas aku dah janji nak duduk sebelah kau. Tetiba aku dapat tahu kau nak pindah Johor duduk dengan akak kau. Aku sanggup pergi rumah kau dengan Sue masa tu cakap dengan kau jangan pindah tahun depan tahun last. Kau dah janji nak duduk sebelah aku. Aku nak duduk sebelah kau pun sebab kau pandai. Aku nak kau boleh ajar aku apa yang aku tak faham. Tapi bila aku dah duduk sebelah kau, aku terasa terpinggir gila bila kau borak dengan orang lain. Okay tu aku tak kisah sebab motif aku nak kau ajar aku bukannya borak. Bila tiba masanya aku suruh kau ajar aku, kau cakap kau tak reti ajar orang. WHAT THE?!! Tiap kali tak faham aku pusing belakang tanya Nabilah. Kekadang tu Nabilah ada juga macam perli-perli aku sebab nak sangat duduk sebelah kau hmm. Dan kekadang tu aku pergi tempat Qila minta dia yang ajar aku. Kenapa kau pandang tak puas hati bila aku minta Qila ajar?! Kau ingat aku nak bergurau je dengan Qila.Suka hati aku lah. Aku tak suka serious sangat kalau belajar nanti tak masuk satu apa. DAN BARU AKU TAHU SEBANYAK MANAPUN COKLAT TAKKAN MUDAH MELEMBUTKAN HATI SEBESAR  MANA PUN!*

Lepas je semua yang aku dah luah dekat Nabilah tu. Aku baru sedar dah terlambat aku nak menyesal sebab semua dah jadi. Sekarang ni aku perlu perbaiki diri aku sendiri. Aku harap sangat aku boleh. INI IPAH LAH! :'(




Older Post | Newer Post