Ipah CRJ

Disclaimer

I'm Zarifah ! Comel cute miut paling penting bulat mcm bulan haha omey angat :*

Entries About Link Secret

Older post

 






Twitter

Mrs. Macho


Sing A-long

 

>

SPM 2013

Daisypath Graduation tickers

Hello July

Tenenene. Assalammualaikum readers.

It was already 1st July.  Rasa excited teruja terharu mula berputik tatkala segala rasa sedih gundah gelana pergi dengan terpaksa walaupun hati mendesak ianya pergi. Amboi kau jah madah pula. Heee biasalah baru balik sekolah. Ehh apa kena mengena dengan balik sekolah? Lalala abaikan. 

Jom kita buka buku baru. Buku apa? Buka lama dah penuh ke sampai buka buku baru? Siapa cakap buku kena penuh dulu baru boleh buka buku baru. Dan tak semestinya buku baru dibuka awal bulan, then bila akhir bulan entah apa-apa. Pandai-pandailah kekalkan yang terbaik. Tengok buku catatan kita, belum penuh dah pakai buku baru. Macam tu juga kehidupan kita. Eceh haha. Lainlah kalau buku latihan yang cikgu bagi tak siap tu. Ingat! Selagi tak habis guna sampai belakang jangan pakai buku baru. *Membazir duit mak bapak

Toink toink toink! Ehermm cakap pasal buka buka baru panjang pula bebel. Sebenarnya nak cakap yang sejak buka buku baru ni aku cuba fikir positif terhadap orang lain even aku tahu apa motif dia buat jahat macam mana pun. Mungkin ada sebab disebalik kelakuan seseorang tu kan kan. Macam mana yang aku tengah alami sekarang. Masih ada zarah di muka bumi ni tak suka kita, so bila kita fikirkan balik kenalah berfikiran positif baru kita dapat terima semua tu.

Nak senang, taknak sakit hati kita abaikan semua tu. Biarkan biarkan biarkan! Tapi sedar atau tidak sedar kita hidup umpama bunga di dalam sebuah balang. Sangat indah cantik apabila tidak memperdulikan apa yang berlaku tapi kita tak sedar dalam masa kita tidak memperdulikan sesuatu, kita tak perasan sesuatu yang kita tidak boleh bernafas dalam sebuah balang. Kita perlukan cahaya matahari, udara dan segala keperluan. Hidup ni sebenarnya saling melengkapi. Mungkin bagi sesetengah pendapat mengatakan matahari punca kulit kita gelap. Tapi difikirkan balik, matahari melengkapkan segala keperluan sang bunga. Eceh faham-fahamlah sendiri.



Be thankful for what you have.


Older Post | Newer Post